JNYBeatz X 林家謙《靈魂出竅練習曲》 跳出Comfort Zone的跨界聯乘

撰文:游大東
圖片:環球唱片提供
_
社交媒體早已跟日常生活完全融合,大眾接收訊息渠道變得零碎的當下,唯有聯乘(Crossover)才能穩贏,拒絕接受這種新趨勢的人只會變成「孤島」,反而透過不同組合的協作才能達致共贏(Win-Win),既增加曝光率兼能夠吸納新擁躉。乘著去年香港樂壇大復興,圈中聯乘的例子數之不盡,計有鄭欣宜 × SERRINI的《先哭為敬》(尾班車Version)、張天賦(MC) × 馮允謙(Jay Fung)的《反對無效》英文版《How Many Times》、姜濤 × 江海迦(Aga)的《I Know》、湯令山(Gareth.T)× 葉巧琳(Mischa)的《Kiss Me More》等等,為力撐廣東歌的聽眾帶來不同選擇。

 

踏入2022年的第一個星期,人氣爆燈的林家謙與前Dusty Bottle成員、現為Producer Artist的JNYBeatz(楊駿,簡稱JNY)隨即攜首為歌迷送上「新年新驚喜」 ── 新歌《靈魂出竅練習曲》,誠如JNY所言,希望大家能夠在新一年有新開始,反思人生,尋回平靜思緒,在紛擾中仍能自在。《靈魂出竅練習曲》由JNY與林家謙聯合唱作,鄭敏譜詞,JNY負責編曲外,又與Karris Sauch擔任監製。新歌旋律有別於傳統Rap歌沉重暗黑充滿戾氣,今次JNY與林家謙為配合歌曲的冥想主題,以較為清爽輕快的日系曲風作為主調,感覺繽紛。

 

當初為何會邀請林家謙合作?JNY在新歌紀錄片中透露:「我一路都有聽林家謙佢出嗰啲歌,我係好Appreciate佢啲Melody Mind,因為我其實真係諗唔到呢一方面(林氏作品)嘅Melody。(今次)同林家謙Collab係用佢個Melody,喺我呢一方面嘅Beat(風格),好似未有咁嘅火花做(出現)過,就覺得不如試下,同埋我留意到林家謙除咗玩Pop之外,其實佢有玩R&B,我喺IG有望過佢喺ViuTV《歌手‧門》係有三隻歌Medley,睇佢彈Keyboard,咦,原來佢有玩呢一類型有少少neo-soul(靈魂樂)或者Soulful少少嘅嘢,我(以往)唔覺得佢有玩呢啲,(因為)佢一路Present出嚟啲歌,全部都係比較Pop,我就覺得,佢自己有另外一方面嘅喜好,可以喺今次呢個Project嗰度Jam到落去。」

 

走出Comfort Zone與新單位合作,自然會拼出新火花,亦同時需要時間適應。JNY直言今次錄歌期間,有些部份相當難唱,「Hip-hop好少咁咬文嚼字。」連林家謙也承認,《靈魂出竅練習曲》有別於以往林氏作品的風格,節奏爽快,但歌詞密集,而且旋律變化大,故演唱難度幾何級上:「雖然今次未必好似平時我嘅歌咁,一個字或者一個音扭好多次,但係其實個旋律上上落落都等於我扭緊音,只不過將啲扭音拆做幾個字。而且啲歌詞都唔易唱,所以難度係幾何級咁上,不過都好好玩。」

 

林家謙又提到,雖然曾經想過修改部份用字,令歌曲變得更易唱,但又不想放棄鄭敏筆下原有歌詞組合呈現出來豐富有趣,所以錄製出現時大家聽到的版本。鄭敏表示,譜詞期間沒有想太多演繹難度,反而忠於自己最初聽到這首歌有何感覺,「於是決定玩一個Idea就係,好似一首三分鐘(歌曲),等大家一齊去入咗(另)一個境界,寫落去嘅時候都好Flow(流暢自然),一晚(內)大半首歌詞都出咗嚟。」他說,因為周遭環境影響,香港人的生活都要承受很大壓力,所以想藉這首歌帶出一種治癒感覺,那怕只是短短的三分鐘。

 

為配合《靈魂出竅練習曲》的旋律與歌詞,由叁沾百各製作、Acid Fong與Tevin Wong聯合執導的MV,《靈魂出竅練習曲》MV以第一身視覺拍攝,模擬靈魂出竅的過程,主角JNY穿梭三個平行時空,一樣的場景,一樣的人、事、物衍生出三組不同的故事綫。故事講述JNY於辦公室內過著日復日的枯燥生活,直至有天收到一個神秘包裹,內藏一個打火機,他拿出來,很自然地點火,豈料開展一趟又一趟奇幻之旅。到MV結尾觀眾會發現,其實一切都是JNY的幻覺,讓自己短暫抽離漫無目的又乏味的生活。正如很多人每日奔波勞碌,下班回家後喜歡坐著發呆,就是為了讓自己思緒放空,幫自己腦袋「洗機」。

MV連結: